Motovirus.com;

2005 yılını 2006 ya bağlayan gece yani 0cak 2006 da yayın hayatına geçmiş, motosiklet camiasına yeni bir soluk getiren, motosiklet kullanıcılarının kolayca tüm bilgilere ulaşabileceği bir forum olma özelliğini taşımaktadır. Motosiklet adına tüm merak ettiklerinize kolayca ulaşabilir, merak ettiğiniz başlıkları konu haline getirerek diğer üyelerimizden destek isteyebilirsiniz. MV nin en büyük özelliği ise AİLE kavramını kullanıcılarına en yi şekilde aktarması ve AİLENİN bir parçası olmalarını sağlamaktır.

Üye Girişi

Şifrenizi unuttuysanız tıklayın?

Hemen Üye Olun!

MV’ye üye olmak için kayıt formunu doldurarak size gelecek olan aktivasyon kodunu onaylamanız yeterli olacaktır. Aktivasyon kodu mail adresinizin junk mail ( önemsiz postalarına ) düşebilir. Eğer aktivasyon kodu mailinize gelmedi ise info@motovirus.com a mail atarak üyeliğinizin onaylanmasını isteyiniz.

motosiklet forum üye kayıt





Motovirus.com



Teknik Bilgiler Motosiklet Hakkında Bİlmediklerinizi Teknik Bilgileri ve Tüm Sorunları Buradan Paylaşabilirsiniz

Tags: , ,

Yanıtla
Eski 30-04-2009, 18:12   #1 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
ağırabi kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2008
Mesaj: 2,072
piston etek vuruntusu nedir,nasıl oluşur.

4 zamanlı su soğutmalı motor belli bir km den sonra bir aşınma ve yağ yakma çekiş düşüklüğü yaşamaya başlar.motor söküldüğü zaman bakılır ölçülür aşınma tam limitlerindeyse yeni piston-segman alıp rektifiye yapmak yerine geçici bir çözüm olan farklı segman değişimine gidilir.işte bu işlemçok uzun ömürlü olan bir işlem değildir genellikle satıcılar bu yola başvurur.segman değişimimn sonucunda pistonun üst tarafı yani segmanların takıldığı kısım motorun içinde sıkı,pistonun alt tarafı yani eteklerinde boşluk hasıl olur.motor soğukken çalıştığı zaman motorun içinden tıkır tıkır ses gelir işte buna piston etek vurması denir.
motor ısındığı zaman tamamen olmasada sesi % 60 civarında keser.çünkü piston ısınıp genişlemiştir.
düzelmesi ve motordan tam randıman alınması için rektifiye olmalıdır.
piston etek vurması kesinlikle hatalı ölçüm veya bilerek yapılan segman değişikliği sonuçu oluşur.esasında bu ses bir arıza açmaz ama motor soğukken adamı hasta eder.bilirsin motor artık bitiktir.
yani her motoru segman kurtarmaz bu bahse konu olan işlem son limitlerde yapılan işlemdir.
ağırabi is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-04-2009, 21:05   #2 (permalink)
Motosiklet Tutkunu
 
X__utku__X kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Jul 2007
Mesaj: 73
ağırabi paylaşım için teşekkür.İzin verirsen bende birşey sormak istiyorum.Tam yeri değil belki ama bilgin varsa cevap verirsen sevinirim.Motor hava filtresine neden yağ atar.Benim motorda kartel havalandırmadan hava filtresine giden bir hortum var bu sayede motordan çıkan buhar hava filtresine gelip geri çekilip yanması sağlanıyo ama benimkinde buhar değil baya baya yağ geliyor.Az uz da değil.Hava filtresi yağlanmasın diye arada bi tahliye hortumu var onun tapasını açıyorum ozamanda arka lastik simsiyah yağ oluyor. Motorun çekişinde,komprasöründe hiçbi sorun yok.Egzozdan hiçbi zaman dumanda atmıyor.Motosikletciye götürdüm çalıştırdı gaz verdi egzoza baktı duman fln da yok bişi diyemedi.Bi ara gel karburatöre bakayım dedi.(Ne alaka ben anlamadım).Sekman olsa yağ yakmıyor duman atmıyor.Sübap lastiği olsa desem sübap kaçırıyo olması bujiyi yağlaması lazım diye biliyorum oda yok.Sizce neden böyle bişi yapabilir.Ben işin içinden çıkamadım.Kafayı yemek üzereyim.
__________________
Hayat yokuşuna tırmanırken,karşılaştığınız insanlara iyi davranın çünki inişte yine onlarla karşılaşacaksınız!!!
X__utku__X is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-04-2009, 22:20   #3 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
ağırabi kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2008
Mesaj: 2,072
Alıntı:
X__utku__X tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
ağırabi paylaşım için teşekkür.İzin verirsen bende birşey sormak istiyorum.Tam yeri değil belki ama bilgin varsa cevap verirsen sevinirim.Motor hava filtresine neden yağ atar.Benim motorda kartel havalandırmadan hava filtresine giden bir hortum var bu sayede motordan çıkan buhar hava filtresine gelip geri çekilip yanması sağlanıyo ama benimkinde buhar değil baya baya yağ geliyor.Az uz da değil.Hava filtresi yağlanmasın diye arada bi tahliye hortumu var onun tapasını açıyorum ozamanda arka lastik simsiyah yağ oluyor. Motorun çekişinde,komprasöründe hiçbi sorun yok.Egzozdan hiçbi zaman dumanda atmıyor.Motosikletciye götürdüm çalıştırdı gaz verdi egzoza baktı duman fln da yok bişi diyemedi.Bi ara gel karburatöre bakayım dedi.(Ne alaka ben anlamadım).Sekman olsa yağ yakmıyor duman atmıyor.Sübap lastiği olsa desem sübap kaçırıyo olması bujiyi yağlaması lazım diye biliyorum oda yok.Sizce neden böyle bişi yapabilir.Ben işin içinden çıkamadım.Kafayı yemek üzereyim.
dostum sana yardımcı olmaya çalışayım.bildiğim kadar yanlış anlaşılmasın.

bütün içten yanmalı 4 zamanli dizel veya benzinli motorlarda kartel havalandırması diye tabir edilen hava borusu vardır bir uçuyla kartele diğer ucuylada imalaçının aldığı karar doğrultusunda hava filitresine bağlıdır.
şimdi bazı motorlarda bu araba olur veya motosiklet bu havalandırma borusunun içinde süzgeç veya tek taraflı valfe benziyen bir düzenek vardır.bu valfin görevi yukarı gelen yağı kesmek sadece karterden gelen havayı vermektir.
şimdi senin makinanda böyle bir valf varmı ben bilmiyorum eğer varsa o valfle boru değişir mesele hallolur.eğer yoksa şimdi yazacaklarım seni üzecek.

yoksa bu valf noluyor.
motorum daha yağ yakmıyor diyorsun.evet şu an yakmıyor ama komprosyon segmanın aşınmaya başlamış sıkıştırma işlemi sırasında havayı büyük bir kuvvetle kartere basmaya başlamış biz buna yağ kaldırmaya başlamış deriz.kartere basılan fazladan hava bu boru vasıtası ile hava filitresine yağ taşımaya başlamış.
komprosyon segmanı ayrı bişi yağ segmanı ayrı bişi.bir pistonun üzerinde 3 adet segman vardır.en alttaki yağ segmanıdır bu sağlam gözüküyor,veya bir ihtimal daha var sibob gaytların kaçırıyor olabilir buda aynı görüntüyü verir.
şöyle yap benzin musluğunu kapa benzin bitene kadar makineyi çalıştır sonra bujileri sök tam gaz ver marşa bas.bu işlemi komprosyon ölçüm cihazı var silidirleri bir ölç düşük çıkacak yani komprosör kaçağı var olabilir.her tamircide vardır o saatten motosiklet tamircilerinde o saatten bulamazsın çünkü onlar motosiklet tamircisi değil esasında bisikletçidirler.kızdım şimdi yine neyse çözüm.
motor sökülür kapak elden geçer bir takım yeni segman işin düzelir.eğer makinan çinli ise normal herkez gibi sende üst limitlerde kullandığın için çabuk aşınma olmuş olabilir.
dostum uzaktan tamir böyle oluyor.inş ben yanılmışımdır bunların hepsi boşa çıkar.
olay karbürötörde filan değil söktürme kolay gelsin.
ağırabi is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 30-04-2009, 22:51   #4 (permalink)
Motosiklet Tutkunu
 
X__utku__X kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Jul 2007
Mesaj: 73
Yardımınız için çok çok teşekkür ederim.Söylediklerinizin aynısını babamda söyledi ama kendiside asker.Oto teknisyeni olduğundan birazda motosiklet üzerinde sizin gibi bilgili büyüklerimin tahminlerini öğrenmek istedim.Sizin yazılarınızı sürekli takip ediyorum EMEĞİNİZE sağlık.Motor havalandırmadan çıkan hortum ile hava filtresi arasında bir parça var içinde sünger var sadece söktüm baktım .O parçadan aşşağı doğruda bi hortum sallanıyor ucunda tapa var ben tapayıda çıkardım.Birde güvendiğim ve milletin 1000lira harcayıp yaptıramadığı motoru el emeği karşılığında yapan bi usta var tanıdığım.Onu aradım oda yağını boşalt havalandırmadan içeri komprasörle hava vur 10 dk geçer dedi.Pazar günü deneyip olmazsa hafta içi bitakım piston-sekman sparişi vereceğim.90 lira birşey çifti.Motoruda 24 yıldır sayısız motor toplayan babamın şevkatli ellerine bırakacağım artık.Hayırlı akşamlar.Tekrar teşekkür ederim.
__________________
Hayat yokuşuna tırmanırken,karşılaştığınız insanlara iyi davranın çünki inişte yine onlarla karşılaşacaksınız!!!
X__utku__X is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-05-2009, 00:39   #5 (permalink)
Motosiklet Kullanıcısı
 
ccdora kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Apr 2007
Yaş: 43
Mesaj: 22
piston etek vuruntusu bir gün başıma gelirse, bu anektod sayesinde gerekli müdehaleyi yaptırabileceğim sanırım. çok faydalı birisiniz! teşekkürler. aslında sizinle tanışmak isterim,

sevgiler...
__________________
IRON BUTT

hazırsak çıkalım...
ccdora is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-06-2009, 13:23   #6 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
ağırabi kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2008
Mesaj: 2,072
dur bir ortalığı karıştırayım...
ağırabi is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-06-2009, 17:02   #7 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
kuroscu kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Nov 2007
Yaş: 44
Mesaj: 543
bende 3 ay önce sekman attırdım etek vuruntusu var ve sorun deyil yeni komple üst silindir takımı aldım hazırda duruyor önemli olan bana bu yazı çıkartacak kadar saglıklı çalışıyor olması yeni yag deyişdim az önce baktım yag eksiltmesi yok kalite casturol koydumki daha bi gitsin diye yag deyişimini 1000 km yada olmadan deyişiyorum motorlarda yag çok önemli çogu arızayı kalitesiz olan ve uzun zaman deyişmeyen yagdan dolayı yapıyor motosiklet .bence çinli motorda 1000 km de yag deyişimi sorunları azaltacakdır ve kalite yag dahada azaltır
__________________
en iyi motorcu kafasını ve kaskını kullanmasını iyi bilen motorcudur kaskınız kafanızda yolunuz açık olsun

kuroscu is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-06-2009, 18:13   #8 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
ağırabi kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2008
Mesaj: 2,072
Alıntı:
kuroscu tafarından gönderildi Mesajı Görüntüle
bende 3 ay önce sekman attırdım etek vuruntusu var ve sorun deyil yeni komple üst silindir takımı aldım hazırda duruyor önemli olan bana bu yazı çıkartacak kadar saglıklı çalışıyor olması yeni yag deyişdim az önce baktım yag eksiltmesi yok kalite casturol koydumki daha bi gitsin diye yag deyişimini 1000 km yada olmadan deyişiyorum motorlarda yag çok önemli çogu arızayı kalitesiz olan ve uzun zaman deyişmeyen yagdan dolayı yapıyor motosiklet .bence çinli motorda 1000 km de yag deyişimi sorunları azaltacakdır ve kalite yag dahada azaltır
doğru bir tespit....tam yerinde alınan önlem....
ağırabi is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-06-2009, 18:54   #9 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
kingofrider kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2005
Yaş: 40
Mesaj: 3,826
bu topikde çok uzun yazılmış mesajlar var okumadım açıkçası ,herhalde hayırlı bilgilerle doludur,sizinle tanışmak isterim
__________________
kingofrider is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-06-2009, 20:31   #10 (permalink)
Motosiklet Sevdalısı
 
ağırabi kullanıcısının avatarı
 
Giriş: Dec 2008
Mesaj: 2,072
gerçekten kim bukadar uzun ve gereksiz şeyler yazıyor,hayret bişi yaw.
ağırabi is offline  
Bu Mesajı Facebookta Paylaş!
Alıntı Yaparak Cevapla
Yanıtla

Bookmarks


Şu an bu konuyu görüntüleyen kullanıcı sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Konu Araçları

Gönderme Kuralları
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
SimgelerAçık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Saat 07:52. Powered by vBulletin Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

TR Çeviri : organik81




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51